WYDANIE WYPISU, WYPISU I WYRYSU, WYRYSU Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
WYDANIE WYPISU, WYPISU I WYRYSU, WYRYSU Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
I Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity - Dz. U z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1034 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity- Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.).
II Wymagane dokumenty
-
Właściciel lub osoba władająca składa wniosek osobiście, okazując się dokumentem tożsamości bądź działa przez pełnomocnika.
-
Osoba nie będąca właścicielem lub też osobą władającą do uzyskania danych z operatu ewidencyjnego powołuje się we wniosku na interes prawny tj. odpowiedni przepis prawa materialnego i dołącza do wniosku stosowny dokument uwiarygodniający potrzebę pozyskania danych np.:
- pośrednik w obrocie nieruchomościami - umowę, która określa zakres czynności;
- rzeczoznawca majątkowy - uprawnienia zawosowe;
- osoba fizyczna lub prawna - wezwanie z Sądu lub organu;
- orginał pełnomocnictwa od osoby posiadającej interes prawny (wraz z odpowiednią opłatą skarbową w wysokości 17 zł).
Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa
III Miejsce załatwienia spraw
Referat Ewidencji Gruntów - pokój 225
tel. 032/ 36 80 766
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|