AKTUALIZACJA INFORMACJI ZAWARTYCH W EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Wniosek o wprowadzenie zmiany w operacie ewidencji gruntów
I Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 w sprawie ewidencji gruntów i budynków
-
Ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych
II Wymagane dokumenty
-
Prawa osób i jednostek organizacyjnych tj. właścicieli, władających do gruntów, budynków i lokali uwidacznia się w ewidencji na podstawie:
- wpisów dokonanych w księgach wieczystych ( zbiorach dokumentów),
- prawomocnych orzeczeń sądowych,
- umów zawartych w formie aktów notarialnych, dotyczących ustanowienia lub przeniesienia praw rzeczowych do nieruchomości,
- ostatecznych decyzji administracyjnych,
- dyspozycji zawartych w aktach normatywnych,
- umów dzierżawy.
-
Opracowania geodezyjne i kartograficzne sporządzona przez geodetę uprawnionego, przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
-
Inna dokumentacja prawna uzasadniająca zmiany w operacie ewidencji gruntów.
Aktualizacja informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje:
1) w drodze czynności materialno-technicznej na podstawie:
a)przepisów prawa,
b)wpisów w księgach wieczystych,
c)prawomocnych orzeczeń sądu, a w przypadkach dotyczących europejskiego poświadczenia spadkowego - orzeczeń sądu,
d)ostatecznych decyzji administracyjnych,
e)aktów notarialnych, aktów poświadczenia dziedziczenia oraz europejskich poświadczeń spadkowych,
f)zgłoszeń budowy budynku, zawiadomień o zakończeniu budowy budynku oraz zgłoszeń rozbiórki budynku, o których mowa odpowiednio w art. 30, art. 54 oraz art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, oraz zgłoszeń dotyczących zmiany sposobu użytkowania budynku lub jego części, o których mowa w art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, do których właściwy organ nie wniósł sprzeciwu,
g)wpisów w innych rejestrach publicznych,
h)wniosku zainteresowanego podmiotu ewidencyjnego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, jeżeli wnioskowana zmiana obejmuje informacje gromadzone w ewidencji gruntów i budynków dotyczące nieruchomości znajdujących się w wyłącznym władaniu wnioskodawcy albo wnioskodawców;
2)w drodze decyzji administracyjnej - w pozostałych przypadkach.
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym - art. 76a § 1 Kpa.
III Miejsce załatwienia spraw
-
Referat Ewidencji Gruntów - pokój 205
tel. 032/ 36 80 761, 762
Obowiązek informacyjny wynikający z artykułu 13 ust. 1 i 2 RODO (UE) spełniono na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Będzinie w zakładce STAROSTWO – STRUKTURA STAROSTWA – KOMÓRKI ORGANIZACYJNE STAROSTWA – WYDZIAŁ GEODEZJI – Klauzula informacyjna RODO Wydziału Geodezji.
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|