Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłasza nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2026
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Planowany budżet Programu w 2026 r. wyniesie – 1 103 873 000 zł (słownie: jeden miliard sto trzy miliony osiemset siedemdziesiąt trzy tysiące złotych).
Terminy naboru wniosków w ramach Programu:
1. Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej https://bfs.mrips.gov.pl, w terminie od dnia 14 sierpnia 2025 r. do dnia 10 września 2025 r.
2. Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do dnia 8 października 2025 r.
3. Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotowego programu znaleźć można pod adresem:
Powiat Będziński złożył wniosek w wyznaczonym terminie, o przyznanie środków na realizację Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026, którego realizatorem w przypadku przyznania środków będzie Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Będzinie.
Komunikat z załącznikami
OGŁOSZENIE
Przenumerowanie działek
obręb Będzin, obręb Czeladź
w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 219)
numeracja działek została dostosowana do wymogów wyżej wymienionego rozporządzenia.
Zestawienie o historycznych i aktualnych numerach działek w plikach poniżej.
Protokół
PROTOKÓŁ
powiatowej komisji wyborczej, powołanej Zarządzeniem Nr 53/2024 Starosty Będzińskiego dnia 10 września 2024 r.
w sprawie powołania powiatowej komisji wyborczej w wyborach radnych seniorów Rady Seniorów Powiatu Będzińskiego reprezentujących seniorów z terenu miasta Wojkowice.
PROTOKÓŁ
powiatowej komisji wyborczej, powołanej Zarządzeniem Nr 51/2023 Starosty Będzińskiego
dnia 6 listopada 2023 r. w sprawie powołania powiatowej komisji wyborczej w wyborach radnych seniorów
Rady Seniorów Powiatu Będzińskiego reprezentujących seniorów z terenu miasta Wojkowice.